دانلود آهنگ جدید | دانلود موزیک | میفا سانگ | دانلود آلبوم

محل تبلیغات محل تبلیغات

آخرین ارسالی های انجمن

پست ثابت

نویسنده : ، شنبه 27 دی 1393 , ارسال شده , 408 بازدید

پست ثابت

 

Register


ثبت شده در ستاد ساماندهی کشور


ميفا سانگ در تاریخ 12 مهر 1393 شروع به کار کرد . هدف فقط ارائه خدمات بهتر و کمک به پیشرفت موسیقی کشور می باشد

خواص چای اصیل ایرانی

نویسنده : ، موضوع : مواد غذایی , سه شنبه 19 مهر 1401 , ارسال شده , 41 بازدید

 خواص چای اصیل ایرانی

4/5 درصد چای تولید شده در جهان در ایران مصرف می‌شود. چای ایرانی خالص و بدون رنگ و افزودنی‌های دیگر از سالم‌ترین نوشیدنی‌ها به حساب می‌آید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید اولین کشت چای در ایران در سال 1276 توسط میرزا محمد علی مشهور به کاشف ‌السلطنه در شهر لاهیجان انجام شد.

به گزارش ایسنا به نقل از مای گیلا، در اینجا قصد داریم که شما را با خواص چای ایرانی و ویژگی‌های این نوشیدنی دلچسب آشنا کنیم.

اگر شما هم علاقه دارید که صبح خود را با یک فنجان چای اصیل ایرانی شروع کنید، باید بدانید که در بازار چای‌های باکیفیت پایین و دارای عطر و اسانس‌های شیمیایی هستند که برای بدن ضررهای بسیاری دارد؛ اما چای ایرانی اصل هیچ ضرری برای بدن نداشته و شاید بتوان گفت به‌عنوان دارویی برای بدن به‌حساب می‌آید. در ادامه شما را با برخی از خواص چای ایرانی و نکاتی در مورد خرید چای ایرانی اصل آشنا می‌کنیم.

1. کاهش خطر دیابت: تحقیقاتی که روی مصرف چای سیاه انجام‌ شده است نشان می‌دهد که چای سیاه فعالیت انسولین را بیش از ۱۵ برابر افزایش می‌دهد. محققان به این نتیجه دست یافته‌اند  که چندین ترکیب موجود در چای سیاه و سبز در افزایش سطح انسولین مؤثر هستند. اگر بخواهیم کالری یک فنجان چای بدون افزودن شیرینی، یک نوشیدنی با کالری بسیار پایین نزدیک به آب است.
2. پیشگیری از سرطان: چای سیاه از خواصی برخوردار است که در کاهش سلول‌های سرطانی نقش مؤثری را دارد. پولی فنول‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند کاتچین در جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی ضروری هستند و چای سیاه ایرانی  سرشار از این مواد است. چای در پیشگیری از سرطان‌هایی مانند ریه، مثانه و پروستات بسیار کمک ‌کننده است.
3. قلب سالم: محققان می‌گویند نوشیدن روزانه یک فنجان چای طبیعی به بهبود عملکرد قلب در بدن کمک می‌کند زیرا حاوی آنتی‌اکسیدانی به نام فلاونوئیدها است که در سلامت قلب نقش مؤثری دارد. همچنین مصرف روزانه چای در کاهش فشارخون و کلسترول و میزان تری گلیسیرید نقش مثبت دارد.

4. تقویت لثه‌ها: چای سیاه ایرانی تشکیل پلاکت در دهان را کاهش داده و مانع رشد باکتری‌هایی در دهان و لثه‌ ها می‌شود که باعث پوسیدگی دندان‌ها می‌شوند.

5. آنتی‌اکسیدان سرشار: آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای ایرانی در ازبین ‌بردن رادیکال‌های آزاد و کاهش آسیب سلولی نقش مؤثری دارد. چای سبز و سیاه از منابع غنی آنتی‌اکسیدان هستند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.
6. رفع خستگی و افزایش انرژی بدن: مقدار کافئین موجود در چای سیاه کمتر از قهوه است و این باعث افزایش جریان خون در مغز بدون تحریک قلب می‌شود. همچنین در افزایش سوخت‌وساز بدن و تقویت قلب و کلیه‌ها می‌شود. تحقیقات نشان داده که اگر چای سیاه به‌صورت روزانه و منظم مصرف شود سطح هورمون استرس‌زای کورتیزول را کاهش داده و باعث آرامش و تمرکز در طول روز می‌شود.
7. بهبود گوارش: برای کسانی که دارای مشکلات روده و معده هستند، چای یک نوشیدنی ایده آل به‌حساب می‌آید؛ زیرا دارای ماده‌ای به نام تانن است که به بهبود گوارش در بدن کمک می‌کند.
8. کمک به لاغری و چربی‌سوزی:  ترکیبات مفیدی که در چای خالص ایرانی وجود دارد در چربی‌سوزی و لاغری بسیار مؤثر است. موادی که در ساختار چای اصل  وجود دارد  با مانع شدن از جذب قند از افزایش وزن جلوگیری می‌کند.

چای ایرانی مای گیلا

نحوه تشخیص چای ایرانی اصل

در ادامه نکاتی را به شما یادآوری می‌کنیم که باید در هنگام خرید چای سبز و انواع دیگر چای ایرانی به آن توجه داشته باشید.

  1. چای مرغوب خشک و زبر است.
  2. چای اصل ایرانی طعم گس دارد.
  3. رنگ چای ایرانی شفاف و آلبالویی است و پس از دم کردن رنگ دهی مناسبی دارد.
  4. چای ایرانی از چای بقیه کشورها ارگانیک‌تر است.
  5. چای ایرانی ماندگاری بالایی دارد.
  6. چای ایرانی طعم و عطر دلنشینی را دارد.
  7. رنگ چای از راه‌ های تشخیص چای خوب است و رنگ آن طبیعی است، چای ایرانی برای دم کشیدن و رنگ دهی به 15 الی 20 دقیقه شعله مستقیم نیاز دارد.
  8. چای ایرانی با گذشت زمان از دم کردن آن کدر نمی‌شود.
  9. چای ایرانی در آب سرد رنگ دهی ندارد و قابل ‌تشخیص است.

چای لاهیجان مای گیلا

بهترین چای ایرانی کدام است؟

محصول چای شمال ایران در سه فصل قابل ‌برداشت است. به چایی که در فصل بهار توسط کشاورزان تولید می‌شود چای بهاره می‌گویند .این نوع چای بهترین چای ایرانی است. در فصل زمستان زمین به خواب می‌رود و در حال استراحت است و در فصل بهار درختچه‌های چای با طراوت از خاک بیرون می‌آیند و از خاک تغذیه می‌کنند و بسیار خوش عطروطعم بوده و دارای خواص درمانی بی‌شماری است. ویژگی‌هایی که این چای دارد این است که طعم تلخی نداشته و گس هستند و برای چای خورها این طعم مطلوب است. این ویژگی در تشخیص چای اصل به ما کمک می‌کند. پس از برداشت چای بهاره دوباره برگ‌های آن رشد می‌کند و برداشت دوم در اوایل تیرماه انجام می‌شود و به آن چای چین دوم می‌گویند. در فصل پاییز نیز چین سوم انجام می‌شود. البته این چای‌ها کیفیت چای بهاره را ندارد و تلخی آن‌ها بیشتر است.

چای ایرانی اصل از کجا بخریم؟

 با توجه به موارد ذکر شده در بالا اگر شما هم به دنبال خرید انواع چای سیاه، سبز و دمنوش اصل با قیمت مناسب هستید پیشنهاد ما به شما وب سایت مای گیلا است. چای ایرانی مای گیلا از بهترین باغات استان گیلان و شهر لاهیجان است و فاقد هر گونه رنگ و طعم دهنده مصنوعی است.

گران‌ترین برنج ایرانی کدام اس

نویسنده : ، موضوع : مواد غذایی , دوشنبه 18 مهر 1401 , ارسال شده , 173 بازدید

 گران‌ترین برنج ایرانی کدام اس

بخش عمده‌ای از برنج تولید شده در کشور ما، در استان‌های شمالی کشور مانند گیلان و مازندران کشت می‌شوند؛ بنابراین گران‌ترین برنج ایرانی نیز در این مناطق کشت و به سایر مناطق کشور ارسال می‌گردد. به دلیل این که سرمای زودرس موجب از بین رفتن این نوع برنج‌ها می‌شود؛ بنابراین کشت این برنج‌ها در مناطقی که دارای آب و هوای گرم و مرطوب است، انجام می‌گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از مای گیلا، در نتیجه در شهرهایی مانند فریدونکنار، بابل و محمود آباد نیز می‌توان بهترین و مرغوب‌ترین برنج‌های ایرانی را تهیه کرد.

گران‌ترین برنج ایرانی چه نام دارد؟

در میان برنج‌های کشت شده در استان‌های شمالی کشور، برنج کشت دوم که از مرداد ماه کاشته شده و در آبان ماه برداشت می‌شود، به عنوان مرغوب‌ترین و همچنین گران‌ترین برج ایرانی به شمار می‌آید. اگر قصد خرید برنج ایرانی را دارید باید بدانید که برنج‌هایی مانند برنج صدری دم سیاه و هاشمی گران‌ترین برنج‌های ایرانی محسوب می‌شوند و پس از آن‌ها برنج‌های صدری و طارم، در رده‌های بعدی قرار دارند. البته در این میان قیمت برنج صدری دم سیاه با سایر برنج‌های ایرانی اختلاف بسیار زیادی دارد؛ بنابراین بدیهی است که این برنج، گران‌ترین برنج در کشور است.

عوامل مؤثر بر قیمت گران‌ترین برنج ایرانی

عامل مهمی که ارتباط مستقیمی با افزایش یا کاهش قیمت گران‌ترین برنج ایرانی دارد، میزان کشت آن است. چرا که هرچه میزان کشت یک برنج و در نتیجه میزان عرضه آن به بازار بیشتر باشد، به همان نسبت، قیمت آن نیز کاهش خواهد یافت. قیمت خرید برنج صدری دم سیاه اصل نیز به این دلیل در بازار گران است که به صورت محدود تنها در برخی از مناطق استان گیلان که آب فراوان دارند، کشت و عرضه می‌شود. البته از جمله عوامل دیگری که بر قیمت انواع برنج ایرانی تأثیر می‌گذارد، می‌توان به واردات انواع برنج داخلی خارجی مانند برنج‌های تایلندی و یا پاکستانی و ... اشاره کرد که واردات آن‌ها، تا حدودی موجب کاهش قیمت برنج‌های ایرانی می‌شود، اما به طور کلی برنج‌های ایرانی گران‌ترین برنج‌های بازار محسوب می‌شوند.

برنج ایرانی مای گیلا

ویژگی گران‌ترین برنج ایرانی

برنج ایرانی دم سیاه به عنوان یکی از گران‌ترین برنج ایرانی ویژگی‌های خاصی دارد که با آگاهی از آن‌ها، به راحتی می‌توان اصل بودن یا نبودن برنج را تشخیص داد. اصلی‌ترین ویژگی این نوع برنج این است که دارای ریشه‌های سیاه رنگ است و دلیل اصلی نام گذاری آن به عنوان دم سیاه نیز، همین مسئله است. طول دانه‌های این نوع برنج پیش از پخت در حدود ۸ میلی متر است که پس از پخت تا ۱۲ میلی متر نیز می‌رسد. رنگ این برنج مرغوب مقداری متمایل به کرم است. البته برنج صدری دم سیاه در خود استان گیلان هم، در مناطق مختلفی کشت می‌شود که از میان آن‌ها، برنج‌های صدری دم سیاه کشت شده در روستاهای اطراف رشت، کوچصفهان و خمام بالاترین کیفیت را دارند و دانه‌های آن‌ها کشیده‌تر از برنج‌های دم سیاه سایر مناطق گیلان است. شایان ذکر است که تمامی این برنج‌های دم سیاه کشت شده در گیلان از لحاظ سبکی و همچنین عطر و طعم مشابه یکدیگرند و تنها قد کشیده‌تر برنج در حالت خام و یا پخته شده، برنج‌های اطراف رشت، خمام و کوچصفهان را متمایز می‌کند.

بنابراین مهم‌ترین ویژگی‌های گرانترین برنج شمال عبارتند از:

  1. دارای عطر دل انگیز
  2. دارای دانه‌های بلند و استخوانی
  3. دانه‌های قلمی پس از پخت
  4. عمدتا تولید گیلان و مازندران

گران‌ترین برنج ایرانی لزوما گران‌تر نیست

مسئله‌ای که در مورد قیمت تمام شده برنج ایرانی برای مصرف کننده، معمولا در نظر گرفته نمی‌شود، میزان کشیدگی دانه‌های برنج است که در اصطلاح به آن رِی برنج گفته می‌شود و به معنای تعداد پرس غذایی است که از هر یک کیلوگرم برنج به دست می‌آید. به عنوان مثال از هر یک کیلوگرم برنج ارزان قیمت حدود ۵ پرس چلو بدست می‌آید که این عدد در مورد گران‌ترین برنج ایرانی ۷ پرس است و این نوع برنج اگر کهنه شود، حتی تا ۸ پرس چلو نیز می‌دهد. از طرف دیگر احتمال شپشک زدن برنج‌های کم کیفیت را نیز نباید نادیده گرفت؛ بنابراین  با یک حساب سر انگشتی ساده مشخص می‌شود که برای گران ‌ترین برنج ایرانی، عملا هزینه بیشتری پرداخت نشده است و همین اختلاف تعداد پرس‌های برنج، تفاوت قیمت برنج‌ها را جبران می‌کند.

تفاوت برنج هاشمی و برنج دم سیاه

برنج صدری دم سیاه و برنج هاشمی که از جمله گران‌ترین برنج ‌های ایرانی محسوب می‌شوند، در میان ایرانیان کاملا شناخته شده و معروف هستند. این دو نوع برنج که هر دو برای مجالس تهیه می‌شوند، هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ پخت تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. تنها تفاوت این دو نوع برنج در این است که برنج صدری دم سیاه، نسبت به برنج هاشمی، عطر بیشتری دارد. یک نکته قابل ذکر در مورد برنج‌های عطری ایرانی نیز این است که این نوع برنج‌ها از جمله برنج‌های صادراتی کشت شده در شمال کشور هستند که طرفداران زیادی دارند و علاوه بر شهرهای مختلف ایران، به کشورهای دیگری نیز صادر می‌شوند.

وب سایت مای گیلا (mygila.ir) یکی از تامین کننده های تخصصی انواع برنج ایرانی است که با تهیه بستری جهت خرید اینترنتی برنج، به علاوه تضمین صد درصد اصالت و کیفیت، نیاز هموطنان عزیز را از مراجعه و خرید حضوری برنج رفع کرده است.

مقایسه برنج هاشمی و طارم

نویسنده : ، موضوع : مواد غذایی , دوشنبه 18 مهر 1401 , ارسال شده , 44 بازدید

 مقایسه برنج هاشمی و طارم

مقایسه برنج هاشمی و طارم

بی شک برنج ایرانی مرغوب‌ترین و بهترین برنج جهان محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از مای گیلا، برنج طارم و برنج هاشمی دو برند پرطرف‌دار برنج کشور هستند. برنج طارم و هاشمی در بهترین مزارع برنج در استان‌های شمالی نظیر مازندران و گیلان کشت می‌شوند و پس از برداشت و بسته‌بندی  به فروش می‌رسند. شاید هنگام انتخاب برنج این سؤال برایتان پیش بیاید که برنج طارم یا هاشمی؟ کدام بهتر است؟!

قبل از پاسخ‌ دادن به این سؤال در ادامه به معرفی جداگانه هرکدام خواهیم پرداخت.

برنج هاشمی

برنج هاشمی برای اولین‌ بار توسط آقای یوسف هاشمی در استان گیلان و روستای چاپارخانه کشت شد.

برنج هاشمی پس از پخت به دلیل مرغوبیت و کیفیت بالا قد کشیده و طعم و عطری عالی خواهد داشت. همچنین این برنج در برابر بسیاری از آفت‌های گیاهی و جانوری مقاومت بالایی دارد.

برنج هاشمی ساقه نازکی دارد، به همین علت آفت‌های مختلفی همانند کرم‌های ساقه خوار نمی‌توانند در آن رشد و فعالیت کنند؛ لذا نیاز به سم‌پاشی کمی دارد و به برنجی ارگانیک و سالم معروف است. به همین دلایل خرید برنج هاشمی تقاضای زیادی دارد.

این برنج عطری در بازار عرضه می‌شود و شامل ۲ مدل سرد و گرم است که فرق چندانی با هم ندارند و بیشترین تفاوت آن‌ها این است که نوع گرم آن کربوهیدرات بیشتری (چاق‌کننده‌تر) دارد.

در مورد رنگ برنج هاشمی باید بگوییم که رنگ آن مایل به استخوانی است و رنگ مطلوبی دارد. در مقابل برنج طارم کمی سفیدتر است. در واقع همان‌طور که ذکر شد در پاسخ به سوال "برنج طارم یا هاشمی" و اینکه کدام بهتر بهتر است؟! باید بگوییم که  این دو برنج مرغوب تفاوت زیادی از نظر رنگ، عطر و حتی قیمت ندارند. اما مهم‌ترین نکته‌ای که باید بدانید این است که برنج‌های کشت دوم چه هاشمی چه طارم ارزان‌تر هستند.

به‌خاطر داشته باشید که بهترین‌های برنج در شهرهای فریدون‌کنار و آستانه ‌اشرفیه کشت می‌شوند.

برنج طارم

طارم یک برنج خوش ‌عطر و با کیفیت ایرانی است و مانند برنج هاشمی جزو بهترین‌ها به شمار می‌آید. این برنج برای اولین ‌بار در شهر طارم استان زنجان کاشته شد اما امروزه برنج معطر طارم یکی از اصیل‌ترین نژادهای برنج ایرانی است که در برخی از شهرهای مازندران، زنجان و گیلان کشت می‌شود. اگر قصد خرید برنج ایرانی را دارید بدون شک یکی از بهترین گزینه‌ها انتخاب برنج طارم است.

استان‌های شمال کشور به دلیل نزدیکی به دریای خزر دارای اقلیم بسیار مناسبی برای کاشت برنج هستند و خاک و بستر خیلی خوبی برای کشت برنج طارم دارند.

طارم دارای دانه‌های بلند و کشیده است و رنگ آن متمایل به سفید کرم است. مهم‌ترین نکته پس از پخت این برنج ری بسیار خوب آن است. این برنج از نظر کمی (اندازه) ضعیف است و از نوع کم محصول به شمار می‌رود؛ یعنی در  واحد هکتار نسبت به بقیه برنج ‌ها محصول کمتری می‌دهد، اما کیفیت آن بالا است، به همین دلیل کشاورزان تمایلی به کاشت برنج طارم ندارند.

برنج هاشمی بهتره یا طارم

تفاوت این دو برنج این است که برنج طارم پس از پخت تا حدودی ظاهری مجلسی‌تر، خشک‌تر و سفت‌تر دارد اما برنج هاشمی اغلب چرب‌تر و نرم‌تر به نظر می‌رسد.

اما اگر قصد خرید برنجی کاملاً ارگانیک را دارید که از آفات و سم ‌پاشی‌های مختلف به ‌دور باشد باید برنج هاشمی را انتخاب نمایید. علاوه بر این، این برنج گزینه مناسبی  برای استفاده در مجالس، تالارها و رستوران‌ها است. البته اگر ظاهر برنج مد نظرتان است باید برنج طارم را انتخاب نمایید. این انتخاب به سلیقه شما بستگی دارد و در هر صورتی هیچ تفاوتی بین این دو برنج وجود ندارد.

یکی از روش‌هایی که می‌توانید با آن متوجه شوید که برنج هاشمی بهتره یا طارم، انتخاب یک‌ مشت از هر برنج است. یک ‌مشت از هر کدام از برنج‌ها را روی دستتان بریزید تا متوجه سنگینی هر کدام شوید. در نتیجه احساس می‌کنید برنج هاشمی سنگین‌تر است؛ چرا که همان‌طور که قبلاً ذکر شد این برنج نشاسته و کربوهیدرات بیشتری دارد.

اما در انتها انتخاب بین این دو به سلیقه خریدار و مشتری برمی‌گردد. برنج هاشمی و طارم هر دو جزو مرغوب‌ترین برنج‌های ایرانی هستند. از نگاه مشتریان و خریداران هم فرق چندانی ندارند؛ چراکه هر دو برنج جزء پرفروش‌ترین و خوش‌خوراک‌ترین برنج‌های ایرانی محسوب می‌شوند.

به‌صورت خلاصه باید بگوییم که اگر قصد خرید برنج معطر خاص و سفید برای مجالس را دارید بهترین گزینه برای شما برنج طارم است. اما اگر به دنبال برنجی هستید که نرم و خوش ‌پخت باشد برنج هاشمی را خریداری کنید. وب سایت مای گیلا به عنوان یکی از فروشگاه‌های بزرگ در زمینه فروش انواع برنج ایرانی و محصولات ارگانیک شمال کشور با تضمین کیفیت محصولات می‌تواند خیال شما را از یک خرید عالی راحت کند.

برنج هاشمی چیست؟ ویژگی ها و عوامل موثر بر قیمت برنج هاشمی

نویسنده : ، موضوع : مواد غذایی , یکشنبه 23 مرداد 1401 , ارسال شده , 247 بازدید

 برنج هاشمی چیست؟ ویژگی ها و عوامل موثر بر قیمت برنج هاشمی

برنج هاشمی جزو معروف ‌ترین برنج‌ های ایرانی در بازار است که در استان ‌های شمالی کشور کشت و برداشت می‌شود. قیمت برنج هاشمی به‌ خاطر ویژگی‌ های منحصر به فرد آن مثل پخت بسیار مناسب و مجلسی و محبوبیت بین مشتریان از سایر برنج های ایرانی مقداری گران تر است. همچنین باید بدانید که قیمت این برنج با توجه به انواع، ویژگی ‌ها و عوامل مختلف دیگری متغیر است. در ادامه با معرفی و بررسی عوامل موثر بر قیمت برنج هاشمی با ما همراه باشید.

برنج هاشمی چیست؟

برنج هاشمی برای اولین بار توسط کشاورزی به نام آقای یوسف هاشمی زاده کشت و کشف شد که امروزه به یکی از اجزای جدانشدنی سفره های ایرانی تبدیل شده است.

به طور کلی برنج ‌های ایرانی در دو دسته کم محصول با کیفیت بالا مثل هاشمی، طارم، دم سیاه و دسته پر محصول مثل فجر و خزر تقسیم می‌گردند که برنج‌ های کم محصول مثل هاشمی گران قیمت ­تر هستند و بعد از برنج صدری  و دم سیاه در رتبه دوم برنج‌ های ایرانی از لحاظ قیمت قرار گرفته است. با این وجود قیمت این برنج در فروشگاه‌ های مختلف متفاوت است زیرا همان‌ طور که گفته شد عوامل متعددی بر روی قیمت برنج تأثیر می‌گذارد.

عوامل موثر بر قیمت برنج چیست؟

به طور کلی کیفیت برنج بسته به محل کاشت، میزان رسیدگی کشاورز و بذر استفاده شده متفاوت است. در کنار این عوامل میزان درصد دانه‌ های شکسته داخل آن روی قیمت تمام شده برنج تأثیر گذار است. اگر برنجی بوجار نشده باشد یعنی نیم دانه‌ های آن از برنج اصلی و سالم جدا نگردد قیمت آن تا چند هزار تومان با مدل بوجار شده تفاوت دارد. در نتیجه باید پیش از تهیه هر نوع برنج کیفیت و مقدار داشتن نیم دانه آن چقدر است.

بهترین زمان خرید برنج ایرانی چه وقتی از سال است؟

قیمت برنج هاشمی در ماه مرداد مشخص می‌شود و پس از آن که برداشت محصول زیاد می‌شود قیمت به طور قطعی اعلام می‌شود. بهترین زمان خرید این برنج بین ۲۰ مرداد تا 1 شهریور است. قیمت برنج بسته به میزان محصول دهی و کیفیت مشخص می‌شود بنابراین نمی‌توان پیش از برداشت قیمت آن را به اطلاع مشتریان رساند. همچنین باید بدانید که قیمت برنج هاشمی بسته به قیمت شالی آن است که نرخ روز شالی تعیین‌کننده نرخ روز برنج است. تجار بزرگ قیمت شالی را بر اساس کیفیت آن برآورد می‌کنند در نتیجه تمامی عواملی که گفته شد بر روی قیمت برنج هاشمی اثر می‌گذارد.

انواع برنج هاشمی

همان‌ طور که پیش از این هم گفته شد این برنج انواع پرطرفدار و محبوبی دارد که در ادامه هر یک از آنها را به شما معرفی می‌کنیم.

برنج هاشمی استخوانی

این مدل برنج هاشمی با نام شیرودی هم شناخته می‌شود و به ‌خاطر قیمت ارزانی که دارد جزو محبوب ‌ترین برنج‌ های بازار شمرده می‌شود. همچنین این برنج از نظر ظاهری بسیار با مدل هاشمی شباهت دارد و کیفیت و عطر و آن برای افراد دلچسب است اما به نسبت مدل اصلی برنج هاشمی کمتر مورد استقبال قرار می‌گیرد. از برنج استخوانی شیرودی در رستوران‌ ها و شرکت‌ های صنعتی بزرگ و همچنین مراسم نذری به طور گسترده استفاده می‌کنند. از این مدل برنج می‌توان برای پخت شیر برنج برای شله زرد هم استفاده کرد زیرا قیمت به نسبت ارزانی دارد در نتیجه برای پخت این دسته از خوراکی‌ ها مناسب است.

برنج هاشمی آستانه اشرفیه

این نوع برنج در استان گیلان و مزارع این قسمت کاشت و برداشت می‌شود. این شهر به‌ خاطر رودخانه سفیدرود و خاک حاصلخیزی که دارد نسبت به دیگر شهرهای استان گیلان برای کشت برنج مناسب‌ تر است به همین ‌خاطر، قیمت برنج هاشمی آستانه اشرفیه از دیگر انواع برنج هاشمی بالاتر است.

برنج هاشمی معطر

این مدل برنج به دو شکل گرم و سرد برداشت می‌شود که مدل برداشت سرد آن حدود دوهفته نسبت به مدل گرم دیرتر انجام می‌گیرد و همین اختلاف زمان برداشت موجب می‌شود تا ظاهر آنها با یکدیگر تفاوت پیدا کند. برنج هاشمی نوع گرم معمولاً کوتاه‌تر و چاق‌تر است اما از لحاظ قیمت تفاوتی ندارد. این نکته را هم باید بدانید که نوع سرد برداشت این برنج به آن حالت بلندتر و روغنی می‌دهد و عطر آن نسبت به انواع دیگر بهتر است و خوش پخت تر محسوب می‌شود. برای همین نام برنج هاشمی معطر به آن اختصاص داده شده است.

برنج هاشمی دودی

این دسته از برنج ‌های هاشمی خوش‌عطر و خوش مزه تر هستند و در مراحل تولید آنها به نوع دودی تبدیل می‌شوند. از ویژگی‌ های این مدل رنگ تیره‌ تر آن و عطر متفاوت آن نسبت به دیگر مدل ‌های برنج هاشمی است.

برنج هاشمی فریدونکنار

همان‌طور که از نام این مدل برنج پیداست از شالیزار های فریدونکنار کشت و برداشت می‌شود که باعث شده کیفیت پخت بسیار بالایی داشته باشند. البته باید بدانید که این مدل برنج هاشمی نسبت به دیگر برنج‌ ها گران ‌تر است و معمولاً کشت دوم آن در این منطقه برنج با کیفیت ‌تری را ثمر می‌دهد.

خرید اینترنتی برنج هاشمی مای گیلا

بدون شک برنج هاشمی یکی از پرفروش ترین برنج های موجود در بازار است. این نوع برنج در میان ایرانیان از محبوبیت بسیاری برخوردار است. مای گیلا از واحد های شناخته شده فروش برنج ایرانی واقع در شمال کشور است. اگر شما هم قصد خرید برنج ایرانی اصل و درجه یک با تضمین کیفیت و اصالت را دارید کافیست سری به وب سایت مای گیلا (mygila.ir) بزنید و برنج مورد نظرخود را سفارش دهید تا هرجای ایران هستید برای شما ارسال شود.

بهترین برنج ایرانی چه برنجی است؟ راه های تشخیص برنج مرغوب

نویسنده : ، موضوع : مواد غذایی , یکشنبه 23 مرداد 1401 , ارسال شده , 54 بازدید

 بهترین برنج ایرانی چه برنجی است؟ راه های تشخیص برنج مرغوب

برنج یکی از مهم ‌ترین کربوهیدرات ‌های غذایی در جهان است که بیش از نیمی از جمعیت جهان به آن وابسته هستند. این ماده غذایی محبوب یکی از اجزای اصلی بسیاری از  غذا های ایرانی، هندی، چین و آسیای جنوب شرقی است. این محصول پر مصرف ‌ترین ماده غذایی ایرانیان است و یک پایه اصلی برای بسیاری از رژیم ‌های غذایی در سراسر جهان محسوب می‌شود. اکثر غذ اهای ما ایرانی ‌ها از برنج تشکیل شده که در کشور خودمان کشت می‌شود و جزو محصولات صادراتی است. در ادامه به معرفی لیستی از بهترین برنج های ایرانی، نحوه کاشت و برداشت آن ها و بررسی قیمت انواع برنج ایرانی می‌پردازیم.

بهترین برنج ایرانی کدام است؟

به نقل از سایت فروشگاهی مای گیلا؛ معروف ‌ترین و بهترین برنج ایرانی شامل برنج‌ هاشمی، دم سیاه، برنج صدری، برنج طارم و فجر می‌شوند که در ادامه به بررسی انواع  این برنج‌ ها می‌پردازیم.

احتمالاً همه می دانند که برترین مناطق برای کشت بهترین برنج ایرانی شهرهای شمالی کشور و در استان ‌های مازندران و گیلان است که بیشترین کشت برنج ایرانی در آن ها انجام می‌شود.

انواع برنج ایرانی شمال

همان ‌طور که قبلاً ذکر شد انواع بهترین برنج‌ ها شامل برنج هاشمی، صدری، طارم و فجر است. قیمت برنج هاشمی در ایران به دلیل کیفیت بسیار بالا و محبوبیت فراوان آن از دیگر انواع برنج شمال تا حدودی بیشتر است. این نوع برنج جزو برنج ‌های دانه بلند و بسیار خوش پخت محسوب می‌شود. این برنج مقاومت بالایی در برابر آفت ‌های گیاهی و جانوری دارد و جزو سالم ‌ترین برنج‌ های ایرانی شمال بوده و تفاوت آن با برنج هایی نظیر دم سیاه بسیار کم است. برند طارم همانند برنج هاشمی جزو خوش پخت ­ترین برنج‌ های عطری و معطر ایرانی محسوب می‌شود.

 دانه ‌های برنج فجر اندازه متوسط، انواع نوک‌تیز و رنگ سفید مایل به کرم است. برنج فجر را به دو شکل عطری و بدون عطر با توجه به بذر کشت می‌کنند.

 

ویژگی ‌های برنج ایرانی مرغوب چیست؟

در کشور ما ۲ نوع برنج خارجی و داخلی موجود است که هرکدام قیمت‌ های مختلف با ویژگی ‌های متفاوتی دارند، اما محبوب ‌ترین برنج در بین ایرانیان برنج ایرانی است.

در ادامه به بررسی برخی از ویژگی های مهم در خرید برنج ایرانی که وجود آن ها در تشخیص مرغوب بودن برنج ها کمک می‌کنند می‌پردازیم.

اولین ویژگی برنج ایرانی شامل خوش طعم و عطر بودن برنج است که توسط بو کشیدن عطر برنج مشخص می‌شود. می‌توانید ابتدا برنج را روی کف دستتان بریزید و سپس آن را بو کنید.

 خوش طعم بودن برنج را می‌توانید با جویدن مزه آن متوجه شوید، چرا که اخیراً برنج ها توسط برخی از افراد با برند های نامرغوب دیگر مخلوط می‌شود و شما با این روش می‌توانید متوجه مزه برنج شوید.

دومین ویژگی‌ برنج‌ های مرغوب، یکدست بودن آن است به معنی اینکه برنج مخلوطی از دانه ‌های چاق، لاغر، زرد، سفید، کوتاه، بلند، ریز یا نیم دانه نباشد چرا که برنج‌ هایی که مخلوطی از این ها هستند کیفیت کمتری دارند. برنج‌ هایی که حاوی دانه‌ های شکسته یا نیم دانه هستند پس از پخت بر کیفیت برنج اثر می‌گذارند و این ویژگی اهمیت بسیاری بر کیفیت، طعم و مزه برنج دارد.

یکی دیگر از ویژگی هایی که هنگام خرید برنج ایرانی باید مد نظر داشته باشید عدم داشتن آفات است که این امر به شرایط نگهداری برنج بستگی دارد. نگهداری از برنج هم در زمان خرید و هم در زمان طبخ بسیار حائز اهمیت است. این محصول باید در شرایط خنک و خشک نگهداری شود زیرا آفات یکی از بزرگ‌ ترین تهدید ها برای محصول برنج محسوب می‌شود و ممکن است پس از مدتی در کیسه ‌های برنج ظاهر شود.

برای حفظ برنج از آفات، می‌توانید از محصولاتی استفاده کنید اما باید بدانید که با این محصولات دارویی نباید هیچ تماسی داشته باشید زیرا باعث مسمومیت و حتی مرگ افراد می‌شود. بهترین راه خرید حجم کمتری از برنج است و برای پیشگیری از آفت ‌های برنج می‌توانید مقداری نمک را مابین برنج بریزید و روی ظرف آن پارچه بکشید که علاوه بر آفات از بخار آب هم محفوظ شود.

از دیگر ویژگی برنج‌ های مرغوب زود هضم بودن آن است زیرا برنج سهم زیادی از مواد غذایی روزانه ما را تشکیل می‌دهد و این محصول باید قابلیت گوارشی و هضم پذیری بالایی داشته باشد. باید در تماس با بزاق دهان به‌ راحتی نرم و آب شود اما به دلیل سبک بودن بافت دانه برنج در انواع پر محصول این ویژگی کمتر مشاهده می‌شود.

به دلیل اهمیت کیفیت برنج بر سلامتی ما و فراوانی افراد متقلب و سود جو، بهتر است برای خرید بهترین و مرغوب ترین نوع برنج ایرانی، به مراکز و فروشگاه های معتبر و با سابقه مراجعه کنید تا بتوانید برنج درجه یک تهیه کنید.

از معتبرترین فروشگاه های خرید آنلاین برنج ایرانی شمال میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مای گیلا
  2. گیلان کشت
  3. برنج کاسپین
  4. کاویش
  5. و...

2

کاشت برنج

برنج مانند سایر محصولات کشاورزی نیاز به شرایطی مانند خاک و آب ‌و هوا مناسب کشت خود را دارد و باید شرایط ویژه برای رشد و جوانه زدن آن مهیا کرد زیرا این محصول در آب ‌و هوای کاملاً مرطوب و پرباران کشت می‌شود. زمان کاشت و برداشت این محصول بسیار مهم است و شرایطی مانند مرغوب بودن خاک و فراوانی آب می‌تواند در کشت بهترین برنج ایرانی مؤثر باشد.

 این محصول کشاورزی در مرحله کاشت توسط شالی‌کار با توجه به زمان مناسب کاشته می‌شود. بذر برنج با توجه به دمای هوا یک الی ۷ روز جوانه می‌زند و در این حین زمین ‌های برنج را برای کاشت آماده می‌کنند. پس از نشا کردن، زمین اصلی به ‌صورت غرقابی به مدت یک ماه آبیاری می‌گردد و در این زمان زمین ‌های برنج وجین کاری می‌شوند. پس از این مرحله برای برداشت برنج، زمین‌ ها را خشک کرده و با توجه به دوره رشد، منطقه، شرایط آب ‌و هوایی و نوع خاک، برداشت برنج توسط کمباین یا دستی انجام می‌شود. زمان خرمن ‌کوبی آن به مدت یک شبانه ‌روز به طول می ‌انجامد و در این زمان اکثر خوشه‌ های برنج زرد می‌گردد و بهترین برنج ایرانی به فاصله ۲۰ الی ۳۰ روز پس از مدت گلدهی برداشت می‌شود.

 

بهترین مناطق برای کشت بهترین برنج ایرانی

همان طور که در ابتدای مقاله اشاره شد، استان ‌های گیلان و مازندران با داشتن حاصل خیزترین شالیزار ها و به علت وجود آب فراوان و زمین‌ های با املاح غنی؛ بهترین مناطق برای کشت بهترین برنج ایرانی به شمار می روند.

در استان ‌های زنجان، آذربایجان غربی و استان فارس نیز کشت برنج صورت می‌گیرد و زمان برداشت آن از اواخر فصل بهار تا اواخر مهرماه به طول می‌انجامد.

در کشور ایران دو نوع کشت وجود دارد. این دو نوع شامل کشت اول و دوم است.

کشت اول در هر دو استان به‌صورت هم‌زمان و در اوایل بهار انجام می‌شود و برداشت آن در مردادماه شروع می‌گردد. کشت دوم این محصول در فصل گرما بوده و به آب بیشتری نیاز دارد. این روش در استان مازندران بیشتر انجام می‌شود. این کشت بلافاصله بعد از کشت اول است و در اواسط پاییز انجام می‌گیرد.

 

قیمت و خرید برنج شمال اصل مای گیلا

با توجه به شیوع کرونا در دنیا در سال گذشته و اوج گیری مجدد آن در ایران فروشگاه مای گیلا  mygila.ir شرایطی را فراهم کرده است که شما خرید برنج ایرانی درجه یک و دیگر محصولات طبیعی شمال را با کمترین قیمت بازار، به صورت اینترنتی و بدون نیاز به سفر و مراجعه حضوری انجام دهید.

دانلود آهنگ مجید اخشابی به نام آواز باران

نویسنده : ، موضوع : آهنگ ایرانی , پنجشنبه 07 آبان 1394 , ارسال شده , 588 بازدید

دانلود آهنگ مجید اخشابی به نام آواز باران

دانلود آهنگ جدید مجید اخشابی به نام آواز باران

Download New Music Majid Akhshabi Called Avaze Baran



ادامه مطلب

دانلود آهنگ بهزاد پکس به نام پیکاسو

نویسنده : ، موضوع : آهنگ ایرانی , چهارشنبه 06 آبان 1394 , ارسال شده , 193 بازدید

دانلود آهنگ بهزاد پکس به نام پیکاسو

دانلود آهنگ جدید بهزاد پکس به نام پیکاسو
Download New Music Behzad Pax Called Picasso
بزودی منتظر
آهنگ جدید بهزاد پکس به نام پیکاسو از رسانه میفا سانگ باشید

ادامه مطلب

دانلود آهنگ بیگرز به نام مثل خورشید

نویسنده : ، موضوع : آهنگ ایرانی , چهارشنبه 28 مرداد 1394 , ارسال شده , 175 بازدید

دانلود آهنگ بیگرز به نام مثل خورشید

دانلود آهنگ جدید بیگرز به نام مثل خورشید
دانلود آهنگ جدید مثل خورشید از بیگرز
دانلود آهنگ جدید بیگرز مثل خورشید
Dowload New Music Bigrez Called Mesle Khorshid

ادامه مطلب

دانلود آهنگ بهزاد پکس و احمد سلو به نام قاتل حرفه ای

نویسنده : ، موضوع : آهنگ ایرانی , سه شنبه 27 مرداد 1394 , ارسال شده , 174 بازدید

دانلود آهنگ بهزاد پکس و احمد سلو به نام قاتل حرفه ای

دانلود آهنگ جدید بهزاد پکس و احمد سلو به نام قاتل حرفه ای
دانلود آهنگ جدید قاتل حرفه ای از بهزاد پکس و احمد سلو
دانلود آهنگ جدید بهزاد پکس و احمد سلو قاتل حرفه ای
Download New Music Behzad Pax And Ahmad Solo Called Ghatelane Herfei

ادامه مطلب

صفحات سایت


تمامی حقوق متعلق به میفا سانگ میباشد و کپی برداری از مطالب با ذکر منبع مجاز میباشد .
MifaMovie.ir MifaSong.iR دانلود آهنگ جدید | دانلود موزیک