خواص چای اصیل ایرانی

محل تبلیغات محل تبلیغات

آخرین ارسالی های انجمن

خواص چای اصیل ایرانی

نویسنده : ، موضوع : مواد غذایی , سه شنبه 19 مهر 1401 , ارسال شده , 42 بازدید

 خواص چای اصیل ایرانی

4/5 درصد چای تولید شده در جهان در ایران مصرف می‌شود. چای ایرانی خالص و بدون رنگ و افزودنی‌های دیگر از سالم‌ترین نوشیدنی‌ها به حساب می‌آید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید اولین کشت چای در ایران در سال 1276 توسط میرزا محمد علی مشهور به کاشف ‌السلطنه در شهر لاهیجان انجام شد.

به گزارش ایسنا به نقل از مای گیلا، در اینجا قصد داریم که شما را با خواص چای ایرانی و ویژگی‌های این نوشیدنی دلچسب آشنا کنیم.

اگر شما هم علاقه دارید که صبح خود را با یک فنجان چای اصیل ایرانی شروع کنید، باید بدانید که در بازار چای‌های باکیفیت پایین و دارای عطر و اسانس‌های شیمیایی هستند که برای بدن ضررهای بسیاری دارد؛ اما چای ایرانی اصل هیچ ضرری برای بدن نداشته و شاید بتوان گفت به‌عنوان دارویی برای بدن به‌حساب می‌آید. در ادامه شما را با برخی از خواص چای ایرانی و نکاتی در مورد خرید چای ایرانی اصل آشنا می‌کنیم.

1. کاهش خطر دیابت: تحقیقاتی که روی مصرف چای سیاه انجام‌ شده است نشان می‌دهد که چای سیاه فعالیت انسولین را بیش از ۱۵ برابر افزایش می‌دهد. محققان به این نتیجه دست یافته‌اند  که چندین ترکیب موجود در چای سیاه و سبز در افزایش سطح انسولین مؤثر هستند. اگر بخواهیم کالری یک فنجان چای بدون افزودن شیرینی، یک نوشیدنی با کالری بسیار پایین نزدیک به آب است.
2. پیشگیری از سرطان: چای سیاه از خواصی برخوردار است که در کاهش سلول‌های سرطانی نقش مؤثری را دارد. پولی فنول‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند کاتچین در جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی ضروری هستند و چای سیاه ایرانی  سرشار از این مواد است. چای در پیشگیری از سرطان‌هایی مانند ریه، مثانه و پروستات بسیار کمک ‌کننده است.
3. قلب سالم: محققان می‌گویند نوشیدن روزانه یک فنجان چای طبیعی به بهبود عملکرد قلب در بدن کمک می‌کند زیرا حاوی آنتی‌اکسیدانی به نام فلاونوئیدها است که در سلامت قلب نقش مؤثری دارد. همچنین مصرف روزانه چای در کاهش فشارخون و کلسترول و میزان تری گلیسیرید نقش مثبت دارد.

4. تقویت لثه‌ها: چای سیاه ایرانی تشکیل پلاکت در دهان را کاهش داده و مانع رشد باکتری‌هایی در دهان و لثه‌ ها می‌شود که باعث پوسیدگی دندان‌ها می‌شوند.

5. آنتی‌اکسیدان سرشار: آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای ایرانی در ازبین ‌بردن رادیکال‌های آزاد و کاهش آسیب سلولی نقش مؤثری دارد. چای سبز و سیاه از منابع غنی آنتی‌اکسیدان هستند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.
6. رفع خستگی و افزایش انرژی بدن: مقدار کافئین موجود در چای سیاه کمتر از قهوه است و این باعث افزایش جریان خون در مغز بدون تحریک قلب می‌شود. همچنین در افزایش سوخت‌وساز بدن و تقویت قلب و کلیه‌ها می‌شود. تحقیقات نشان داده که اگر چای سیاه به‌صورت روزانه و منظم مصرف شود سطح هورمون استرس‌زای کورتیزول را کاهش داده و باعث آرامش و تمرکز در طول روز می‌شود.
7. بهبود گوارش: برای کسانی که دارای مشکلات روده و معده هستند، چای یک نوشیدنی ایده آل به‌حساب می‌آید؛ زیرا دارای ماده‌ای به نام تانن است که به بهبود گوارش در بدن کمک می‌کند.
8. کمک به لاغری و چربی‌سوزی:  ترکیبات مفیدی که در چای خالص ایرانی وجود دارد در چربی‌سوزی و لاغری بسیار مؤثر است. موادی که در ساختار چای اصل  وجود دارد  با مانع شدن از جذب قند از افزایش وزن جلوگیری می‌کند.

چای ایرانی مای گیلا

نحوه تشخیص چای ایرانی اصل

در ادامه نکاتی را به شما یادآوری می‌کنیم که باید در هنگام خرید چای سبز و انواع دیگر چای ایرانی به آن توجه داشته باشید.

  1. چای مرغوب خشک و زبر است.
  2. چای اصل ایرانی طعم گس دارد.
  3. رنگ چای ایرانی شفاف و آلبالویی است و پس از دم کردن رنگ دهی مناسبی دارد.
  4. چای ایرانی از چای بقیه کشورها ارگانیک‌تر است.
  5. چای ایرانی ماندگاری بالایی دارد.
  6. چای ایرانی طعم و عطر دلنشینی را دارد.
  7. رنگ چای از راه‌ های تشخیص چای خوب است و رنگ آن طبیعی است، چای ایرانی برای دم کشیدن و رنگ دهی به 15 الی 20 دقیقه شعله مستقیم نیاز دارد.
  8. چای ایرانی با گذشت زمان از دم کردن آن کدر نمی‌شود.
  9. چای ایرانی در آب سرد رنگ دهی ندارد و قابل ‌تشخیص است.

چای لاهیجان مای گیلا

بهترین چای ایرانی کدام است؟

محصول چای شمال ایران در سه فصل قابل ‌برداشت است. به چایی که در فصل بهار توسط کشاورزان تولید می‌شود چای بهاره می‌گویند .این نوع چای بهترین چای ایرانی است. در فصل زمستان زمین به خواب می‌رود و در حال استراحت است و در فصل بهار درختچه‌های چای با طراوت از خاک بیرون می‌آیند و از خاک تغذیه می‌کنند و بسیار خوش عطروطعم بوده و دارای خواص درمانی بی‌شماری است. ویژگی‌هایی که این چای دارد این است که طعم تلخی نداشته و گس هستند و برای چای خورها این طعم مطلوب است. این ویژگی در تشخیص چای اصل به ما کمک می‌کند. پس از برداشت چای بهاره دوباره برگ‌های آن رشد می‌کند و برداشت دوم در اوایل تیرماه انجام می‌شود و به آن چای چین دوم می‌گویند. در فصل پاییز نیز چین سوم انجام می‌شود. البته این چای‌ها کیفیت چای بهاره را ندارد و تلخی آن‌ها بیشتر است.

چای ایرانی اصل از کجا بخریم؟

 با توجه به موارد ذکر شده در بالا اگر شما هم به دنبال خرید انواع چای سیاه، سبز و دمنوش اصل با قیمت مناسب هستید پیشنهاد ما به شما وب سایت مای گیلا است. چای ایرانی مای گیلا از بهترین باغات استان گیلان و شهر لاهیجان است و فاقد هر گونه رنگ و طعم دهنده مصنوعی است.

محل تبلیغات
آواتار نویسنده

درباره نویسنده :

توضیحی درباره نویسنده سایت

مطالب مرتبط

 گران‌ترین برنج ایرانی کدام اس

گران‌ترین برنج ایرانی کدام اس

 مقایسه برنج هاشمی و طارم

مقایسه برنج هاشمی و طارم

 برنج هاشمی چیست؟ ویژگی ها و عوامل موثر بر قیمت برنج هاشمی

برنج هاشمی چیست؟ ویژگی ها و عوامل موثر بر قیمت برنج هاشمی

 بهترین برنج ایرانی چه برنجی است؟ راه های تشخیص برنج مرغوب

بهترین برنج ایرانی چه برنجی است؟ راه های تشخیص برنج مرغوب

کد امنیتی رفرش

تمامی حقوق متعلق به میفا سانگ میباشد و کپی برداری از مطالب با ذکر منبع مجاز میباشد .
MifaMovie.ir MifaSong.iR دانلود آهنگ جدید | دانلود موزیک